Monday, December 22, 2008

Kejahilan Dan Kebodohan Terpancar.


Babi ada kat malaysia nihhhh, harammmmm lahhhh kita semuaaaaa. Oh Malangnya Tuhan jadikan kauuu babiiiiiiiii. Tolol nya aku. Oh satu lagi, laman rumahku dilalui babiii, aku kena samak seluruh laman rumahkuuuuuu, lagi tolol akusalm, aku pergi pasar, beli sayur kat melayu, bagi duit ringgit, lepas tu aku tengok melayu tu pulak pergi ke kedai cina, ambil sayur yang dah habis, diapun ambil baki duit cina tu, petang tu lagi aku nampak cina tu jual daging babi. Dalam ati aku duit ringgit cina yang ada sentuhan babi itu dah beralih tangan kepada tauke melayu tu, dan sekarang beralih tangan kepada aku, sekarang AKU HARI-HARI SAMAK ANGGOTA BADAN AKU. he he BODOH BANGANG nya AKU

Artikel di atas dipetik dari pengomentar isu babi dalam blog Ustaz Zamihan Al-Ghari.Pengomentar yang bernama mamah secara terang-terangan menunjukkan kejahilannya dalam menangani isu najis khinzir.Ini disebabkan terlalu mengikut fahaman pilot Hafiz Firdaus dan Rasul Dahri yang menghalalkan penggunaan barangan dari unsur babi.

Fatwa daripada Prof. Mutawalli Sya'rawi dalam 'anta tasal wa Islam yujib' telah mengharamkan kulit babi dan inilah pandangan jumhur fuqaha' Imam Syafi'i,Maliki,Hambali dan Hanafi yang mengketogorikan babi tergolong dalam najis berat (Mughalazzah).
Fatwa Majlis Tertinggi Urusan Keselamatan Mesir dalam kitab "al-Muntakhabu minas Sunnah jilid 9, menjelaskan haram menggunakan kulit babi walaupun setelah disamak kerana haramnya babi ialah pada lafaz umum ayat Al-Quran iaitu haramnya babi kerana zatnya ('ain).

Apabila kita mengaku sebagai pengikut Mahzab Syafi'i maka tidak perlulah kita berdolak dalih dalam mengharamkan babi secara keseluruhannya.Namun tuduhan Rasul Dahri mengatakan umat Islam di Malaysia bertaklik buta dengan Imam Syafi'i hanyalah memberikan satu kekeliruan kepada mereka-mereka yang jahil agama.

No comments: