Thursday, January 15, 2009

Kutukan Syiah Terhadap Sahabat.

Sahabat Rasullullah s.a.w iaitu Syaidina Abu Bakar,Syaidina Omar,Syaidina Usman dan juga isteri Rasullullah s.a.w Syadatina Aishah telah dijanjikan syurga oleh Allah swt.Namun begitu sikap ahli Syiah yang terlalu taksub dengan fahaman mereka sanggup mengutuk para sahabat Rasullullah s.a.w sewaktu berdoa.Semua Ahli Sunnah Wal Jamaah mengiktiraf ke empat-empat khalifah yang telah dijanjikan syurga oleh Allah swt.Sikap melampau golongan Syiah ini telah mendurhakai pesanan Rasullullah s.a.w agar mengikut para sahabat Baginda setelah kewafatannya.Apakah kita boleh berdiam dengan sikap melampau golongan Syiah ini?Amatlah merunsingkan kerana pengaruh Syiah ini telah cuba pula dikembangkan di negara kita.Pihak berwajib perlu memantau golongan yang cuba mengembangkan pengaruh Syiah sebelum terlambat.Adalah dipercayai golongan ini yang datang sebagai peniaga dari Timur Tengah telah cuba mempengaruhi beberapa umat Islam dengan fahaman mereka. video

4 comments:

zamzuri said...

pernahkah anda bertanya kepada syiah kenapa mereka kutuk para sahabat?ada hadis menyatakan sahabat juga masuk neraka,kerana melakukan perkara menyalahi rasullullah,setelah kewafatan nya ,betulke?

hanifsalleh said...

Rasullullah s.a.w melarang umatnya menghina apatah lagi mengutuk para sahabat2nya.Memang terdapat beberapa orang yg. melakukan perkara menyalahi Rasullullah s.a.w setelah kewafatannya, tetapi mereka2 itu bukanlah di kalangan para sahabat yg. pernah dijanjikan syurga oleh Allah swt.Puak Syiah mengagung-agungkan Syaidina Ali dan menghina para sahabat yg. lain.Ini amat jelas kerana mereka tidak mematuhi ajaran sebenar yg.disampaikan oleh Rasullulah s.aw.

شريف جعفر صادق said...

sufigoblog
edit delete reply
sufigoblog wrote today at 12:38 AM
anda harus membaca banyak biar tahu siapa sebenarnya para sahabat yang mengakibatkan fiqih kita berbeda lalu dengan dalil bahwa ikhtilaf itu rahmat maka suni membiarkan sejarah tak terkuak ..padahal sejarah telah berdarah-darah..dimana rahmatnya ? http://media.isnet.org/islam/Paramadina/Konteks/SejarahFiqh01.html

JASA PEMBUATAN IJAZAH PALSU said...

ANDA BUTUH IJAZAH UNTUK MENCARI KERJA - MELANJUTKAN KULIAH - KENAIKAN JABATAN ?!?!
KAMI JASA PEMBUATAN IJAZAH SIAP MEMBANTU ANDA UNTUK MEMENUHI KEBUTUHAN IJAZAH UNTUK BEKERJA ATAU MELANJUTKAN SEKOLAH / KULIAH.
BERIKUT INI MERUPAKAN JASA YANG KAMI SEDIAKAN.

-SMU:4.000.000
-D3:6.000.000
-S1:8.000.000

* AMAN, LEGAL, TERDAFTAR DI UNIVERSITAS / KOPERTIS / DIKTI, BISA UNTUK MASUK(PNS, TNI, POLRI,BUMN, SWASTA).

JUGA MELAYANI PEMBUATAN SURAT SURAT PENTING SEPERTI:SIM, STNK, KTP, REKENING BANK, SURAT TANAH, AKTE KELAHIRAN.BPKB, N1, SURAT NIKAH, DLL.

SYARAT:KTP/SIM,FOTO BERWARNA DAN HITAM PUTIH,UNIVERSITAS YANG DITUJU,IPK YANG DIMINTA(MAX 3,50),TAHUN KELULUSAN YANG DIMINTA,ALAMAT PENGIRIMAN YANG DIMINTA.KIRIM KE: pembuatanijazah@yahoo.co.id

HUB: +6285736927001.

(HANYA UNTUK YANG SERIUS SAJA)

Nb:Semua manusia berhak meiliki pekerjaan dan pendidikan yang layak,entah dari kalangan atas,menengah dan bawah.Maka dari itu kami ada untuk anda yang mebutuhkan ijazah atau surat-surat penting lainnya.