Saturday, March 7, 2009

Kulit Babi Dan Rasul Dahari.



Alahai apa nak jadi dengan Rasul Dahari sampai sanggup nak menggunakan barangan dari kulit babi.Kalau inilah yang diajar oleh Rasul Dahari kepada orang ramai, alamat rosaklah semuanya.Dah jelas babi itu samada daging, darah, kulit atau apa sekalipun adalah haram tapi memandai pula si Rasul Dahari ni tukar-tukar.Yang malangnya pengikut setia Rasul Dahari terima bulat-bulat pemahaman ini.Kan banyak kulit-kulit binatang lain selain babi boleh digunakan, kenapalah Rasul Dahari ni minta siapa yang tak mahu pakai bagi Ana pakai.Rosak mu ni Rasul Dahari!!!!!

8 comments:

fyann_27 said...

Saudara hendaklah mengemukan hujah2 bersandarkan kitab seperti mana Rasul Dahri mengemukan bukti kitab yg dibawanya.Menyanggah pihak lawan dengan cercaan tanpa mengusulkan bukti kitab adalah satu perbuatan yg tidak adil dan bertanggungjawab.Sampai bila ilmu islam hendak berkembang jika kita menggah ilmu orang lain dengan kata nista?
Pulak tu.. menayangkan youtube ustaz Rasul pun sekerat-sekerat. Inilah padahnya kalau tidak meyelidiki sesuatu tanpa usul periksa.

ndsap said...

Begitu lah orang yang cetek pemikirannya,Rasul Dahari berhujah mengikut dalil,yang penting kita cari dalil juga dan kalau kita rasa dalil yang kita cari itu dalil yang lebih sahih dari dalil yang Rasul Dahari pakai apa nak susah jangan ikut apa yang Rasul Dahari cakap,kitakan dan diberi Allah akal untuk berfikir,mengeluarkan kata nista terhadap seseorang lagi besar dosanya.Berbeza pendapat adalah ilmu bagi yang memikirkan,tak semestinya pendapat yang ramai itu betul dan pendapat yang sedikit itu salah.Ingatlah 4 imam ikutan pun bereslisih pendapat tapi tidak mencaci antara satu sama yang lain,apalah ilmu yang ada pada kita pada hari ini yang masih merujuk kepada ulamak yang terdahulu.Ikutilah mana-mana ajaran yang mana tidak bercanggah dengan Al-Quran dan Sunnah Nabi SAW.Segala amalan kita hanya Allah yang menentukan benar atau salah,yang penting jangan syirik kepada Allah,persoalan inilah yang patut dibendung dalam masyarakat kita di Malaysia seperti puja pantai,tepung tawar dan bermacam-macam perkara khurafat yang masih diamalkan oleh orang melayu yang beragama islam.Jangan asyik bergaduh pasal buku atau Wahabi.

Hamba Allah. said...

Rupa-rupanya Andli Sapli ni pemuja Syeikh Utsaimin, patutlah tebal sangat wahabi dia.Blog dia dok bidaahkan orang, sama jenislah dgn perangai Wahabi.

lee said...

Dengan selamber je den nk cakap.

Muhammad Ibn Abd-al-Wahhab Laknattullah....Wahabi

lee said...

Dengan selamber je den nk cakap.

Muhammad Ibn Abd-al-Wahhab Laknattullah....Wahabi

Adz said...

Nabi Muhammad di utuskan untuk menyempurnakan akhlak.Akhlak Nabi itu juga Al Quran.Kita kena menghormati pandangan sesaorang, selagi ia masih menjalankan rukun Islam yg lima.Masing2 ada hujah yg tersendiri.Nabi Sulaiman menghormati tentera semut yang kecil,ini namanya akhlak.orang imam besar(Maliki,Hanfi,Hambali dan Shafei)menghormati pandangan yang lain, ini namanya akhlak.Nabi Ismail membenarkan Nabi Ibrahim menyembelihnya, ini juga akhlak yang tinggi.Nabi kita melepaskan orang yang hendak membunuh Baginda, menjahit pakaiannya sendiri, melawat perempuan tua yang telah membaling najis,Ini semua akhlak yang tinggi.Saidina Ali tidak membunuh musuhnya semasa dalam kemarahan kerana mempunyai akhlak yang tinggi. Allah menegur Nabi bila Baginda mendahulukan orang besar dari seorang buta yang meminta nasihat.Allah menghukum Nabi Yunus bila meninggalkan kaumnya,Menghukum Nabi Adam selepas memakan buah larangan,Ini semua untuk memperbaiki akhlak(Bukankah mereka semua beriman?)Jadi yang membezakan orang yang beriman, adalah akhlak mereka.Tidak akan ada permusuhan antara dua parti Islam jika pemimpinnya berakhlak tinggi.Tiada permusuhan antara dua negara Islam jika akhlak pemimpinnya tinggi.Tiada rasuah kepada hakim syariah jika mempunyai akhlak yang tinggi.Tiada perbalahan antara dua pendapat orang Islam,jika mereka mempunyai akhlak yang tinggi.Ingatlah,ramai orang yang tergerak masuk Islam kerana melihat akhlak orang Islam yang tinggi.Bukan kekayaan,kedudukan dan pangkat yang mereka minta.Malulah kepada Allah.Sedangkan orang yang menolong anjing, dapat masuk ke syurga, orang yang menyiksa kucing masuk ke neraka, walau sembahyang tak tinggal.Ingatlah..Allah sayang pada semua makhluknya.Selagi mereka beriman kepada Allah dan Rasulnya, itu semua saudara kita.Berakhlaklah dengan akhlak yang di ajar Rasulullah, tiada akan permusuhan,hasad dengki sesama Muslim.Orang di luar sana memandang kita semua.Mereka akan bercerita bagini, orang yang sembahyang subuh baca Qunut tak sah kata yang sembahyang tiada Qunut,orang yang sembahyang tiada Qunut kata tak sah orang yang sembahyang baca Qunut, jadi mereka berkata orang yang sah sembahyang ialah orang yang tak sembahyang.Fikir-fikirkan lah.

antoo_bola said...

terang2 suda babi itu haram..
samak mcmne pon tetap haram..
pe kjadahnye nk gne kulit babi buat brang...
ust ni nk jadi rasul melayu lpas kahar ke pe???!!

natasya said...

Bapak Rasul Dahari bin Nabi Dahari. Nama anak Rasul Dahari ialah Allah Dahari. "̮♡hϱ♡hϱ♡hϱ♡"̮.