Thursday, January 7, 2010

Bukti Penyelewengan Nama Allah.

Bertanda Hijau,"Allah Bapa Kita, Dan Tuhan Yesus Kristus".
Bertanda Hijau,"Inilah pesan dari Anak Allah, yang mataNya bernyala-nyala seperti api, dan kakiNya berpijar seperti tembaga dibakar".

Kedua-dua contoh penyelewengan penggunaan nama Allah ini dilakukan dalam kitab Bible yang diterjemahkan ke Bahasa Indonesia. Apakah kita sanggup melihat nama Allah ini digunakan dalam risalah dan Bible yang dialih kepada Bahasa Malaysia ditulis sedemikian rupa?Kalau dilihat dalam risalah yang pertama, mereka mengatakan,"Allah Bapa kita dan Tuhan Yesus Kristus memberi berkat dan sejahtera kepada mu".Siapakah Tuhan yang sebenarnya dalam tulisan ini, Allah ataupun Yesus? Begitu juga dengan risalah yang kedua yang mengatakan "Anak Allah".Apakah yang dimaksudkan dengan "Anak Allah"?
Bagi orang Kristian, ini bukanlah satu penyelewengan kerana itulah fahaman yang mereka anuti.Namun jika risalah seperti ini disebarkan oleh mubaligh-mubaligh mereka yang aktif bergerak ke sana kemari mencari pengikut-pengikut baru terutamanya remaja Islam yang tidak faham tentang agama Islam, maka siapakah yang harus kita persalahkan.Jika kita membaca buku yang ditulis oleh Ustaz Ann Wan Seng bertajuk,"Murtad, Jangan Pandang Sebelah Mata", maka kita akan lebih terdedah dengan gejala yang amat membimbangkan ini.Tepuk dada, tanyalah Iman, apakah muslihat golongan Kristian ini beriya-iya ingin menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka.

No comments: