Thursday, October 14, 2010

Bala Dari Allah Pasti Datang.

Di saat ini, malam Juma'at, umat Islam sedang mengimarahkan masjid-masjid dan surau-surau dengan bacaan Yasin,bertahlil dan ada di antaranya membaca Maulid Nabi kerana mereka mengharapkan agar rahmat Allah akan turun. Di saat ini juga ada umat Islam yang sedang meraikan bakal-bakal haji yang akan berangkat ke Mekah. Malam Juma'at adalah malam yang penuh dengan keberkahan, maka ramai yang mempertingkatkan amalan-amalan sunat untuk mengumpul sebanyak mungkin bekalan ke hari akhirat.
Namun malang sekali, pada malam Juma'at yang penuh dengan keberkahan ini, pesta maksiat pula berlangsung di Stadium Bukit Jalil tanpa menghiraukan bantahan-bantahan mereka yang tahu akan hukum-hakamnya. Seorang penyanyi yang penuh dengan kontroversi bernama Adam Lambert diundang untuk mengepalai pesta maksiat tersebut dengan nyanyianya.
Mana dia Mufti-Mufti kita??? Mana dia penasihat agama???Mana dia ustaz-ustaz kita??? Negara kita sudah tidak selamat lagi dari bala Allah jika keadaan sebegini masih berterusan.Saban hari terpampang di dada-dada akhbar tentang masalah gejala sosial,buang bayi,seks luar tabi'i, sumbang mahram,rogol dan bermacam-macam lagi yang dah tak larat kita dengar.Maka datanglah penasihat-penasihat agama memberi ceramah agar perkara ini dibendung dari terus berleluasa.Nak bendung macamana jika pesta maksiat masih diberi ruang secukupnya untuk terus menguasai negara ini?Begitu juga dengan pemimpin-pemimpin yang sering menasihati rakyatnya dengan tema "modal insan".Kamu yang bagi lampu hijau untuk pesta maksiat ini, bagaimana kamu nak lahirkan "modal insan"???
Besok Hari Juma'at, khatib akan membaca doa agar negara ini terselamat dari segala bala bencana, aman dan sebagainya.Apakah Allah akan mendengar doa kita jika perkara yang mungkar tidak dicegah???Rasanya kita sudah bosan dengan segala yang keluar dari mulut orang yang memegang tampuk kuasa agar umat Islam berpegang kepada Al-Quran dan As-Sunnah setiap kali berlangsungnya tilawah Al-Quran.Semuanya dusta,munafiq,pembohong dan cuba menipu Allah dengan kata-katanya.Maka dengan itu, tunggu saja kerana bala dari Allah pasti akan turun.

1 comment: