Thursday, June 23, 2011

WAHABI TETAP PILIH WAHABI.






Dr. Johari Mat senator baru wakili Kelantan

20/06/2011 3:14pm

KOTA BHARU 20 Jun - Ketua Eksekutif Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS), Datuk Dr. Johari Mat hari ini dipilih sebagai anggota Dewan Negara yang baru bagi mewakili Kelantan berkuatkuasa 7 Julai ini.

Dr. Johari dipilih menggantikan Ahmad Rusli Ibrahim yang telah tamat penggalnya sebagai senator.

Pemilihan Dr. Johari itu dicadangkan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada Persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan di sini yang kemudiannya disokong oleh timbalannya, Datuk Ahmad Yakob.

Seorang lagi senator yang mewakili Kelantan ketika ini adalah seorang peguam wanita, Mumtaz Md. Nawi yang juga Naib Ketua Dewan Muslimah Pas Pusat. - Bernama


Inilah dia orang yang menjadi pilihan Nik Aziz sebagai Senator di Kelantan. Dengar baik-baik apa yang disampaikan oleh Dr Johari Mat, Senator pilihan Nik Aziz ini. Ternyata aqidah WAHABI yang dibawa oleh Muhammad Ibn Wahab dikatakan adalah aqidah yang betul malah Dr Johari Mat juga berbohong dengan mengatakan bahawa aqidah WAHABI ini sama seperti apa yang dibawa oleh Imam Abu Hasan Al-Asy'ari r.a. Nampaknya ramai pengikut-pengikut yang taksub dengan Nik Aziz masih lagi tidak membuka mata hati mereka untuk melihat apa yang sedang dilakukan oleh Nik Aziz untuk rakyat Kelantan. Malah disebabkan ketaksuban mereka kepada Nik Aziz sehingga mempertahankan beliau dengan mendakwa Nik Aziz beraqidah mengikut Madzhab Salafi. Salafi bukannya satu Madzhab sebagaimana yang ditulis oleh ulama Dr. Muhammad Said Ramadhan al-Buthi di dalam kitabnya yang bertajuk "As-Salafiyyah" Marhalah Zamaniyah Mubarakah La Mazhab Islami" terbitan Darul Fikr, Beirut. Malah Dr Muhammad Said Ramadhan al-Buthi menulis bahawa sesiapa yang mendakwa dirinya bermadzab Salafi adalah satu perbuatan Bida'ah kerana mereka ternyata telah memisahkan diri mereka serta memecah-belahkan jemaah Islam sehingga menyimpang dari kesepakatan ulama.
Nik Aziz sendiri dalam kuliahnya pernah mengatakan bahawa pengajian Sifat 20 yang dipelopori oleh Imam Abu Hassan Al-Asy'ari dan Maturuddiyah bukannya dari Islam seratus peratus dan ianya diceduk dari falsafah Yunani dan Greek.Sila rujuk www.youtube.com/watch?v=6ppNOHiryHM atau taip saja Nik Aziz - Sifat 20 Campuran Falsafah Yunan & Greek.
Dengan bukti video yang disampaikan oleh Dr Johari Bin Mat ini, sudah terang lagi bersuluh bahawa fahaman WAHABI ingin dikembangkan oleh Menteri Besar Kelantan Nik Aziz di Kelantan walaupun terlalu banyak penafian-penafian yang dibuat oleh pengikut taksub Nik Aziz tentang fahaman WAHABI yang dianutinya.Jika apa yang saya katakan ini tidak benar, persoalannya, kenapa Datuk Johari Bin Mat yang pernah menyelewengkan kata-kata Imam Asy-Syafi'e dalam perbentangan kertas kerjanya bertajuk "Seminar Al-Imam Asy-Syafi'e" m/s 69 cetakan Karya Bestari dengan mendakwa Imam Asy-Syafi'e mengithbatkan wujud sifat al-qodam yakni kaki Allah dan sifat Asba' yakni jari Allah dilantik sebagai Senator oleh Nik Aziz.Tepuk dada tanyalah Imam dan permasalahan aqidah ini tidak ada kekhilafannya.

No comments: